Jobopslag: Regnskabskyndig projektadministrator til håndtering af vindmølleprojekter

Kategorier: 2016 27 Dec 2016
Ledig stilling

Vi søger for Momentum Gruppen A/S en engageret og regnskabskyndig administrator med lyst til at administrere en portefølje af k/s projekter.
Vi forventer du kan dit håndværk i forhold til bogføring og budgetudarbejdelse samt at du er fortrolig med tysk på et vist niveau. Mange af projekterne er tyske vindmølleprojekter, hvilket giver en del dialog med tyske samarbejdspartnere. Du skal forvente en varieret hverdag med mange bolde i luften.

Virksomheden:
Momentum Gruppen A/S er en højt specialiseret virksomhed inden for udvikling, salg og administration af vindmølle- og solenergiprojekter. Vi har gennem de sidste 16 år opnået en position som en af markedets førende uafhængige forvaltere af aktiver for mere end 2 mia. kr. Vi administrerer i dag 265 vindmøller og 4 solanlæg fordelt i 95 selskaber med flere end 1000 ejere. Vores mål er fortsat vækst såvel organisk som ved akkvisitioner når der er muligheder herfor i markedet. 


Jobbeskrivelse:

Med reference til den administrative ledelse vil dine opgaver i det daglige være:

  • Månedlig rutiner omkring bogføring af de enkelte projekter.
  • Budgetlægning og rapportering på projektniveau.
  • Løbende korrespondance og dialog med servicepartnere, myndigheder, revisorer, banker m.fl. i såvel Danmark som udlandet.
  • Servicering af investorerne i de enkelte projekter.
  • Ad hoc opgaver af praktisk og analytisk karakter. 


Din profil og kvalifikationer:

  • Vi forventer, at du har en relevant praktisk erfaring med bogføring og regnskabsaflæggelse. Ideelt set har du erfaring med k/s projekter eller erfaring som revisor for mindre virksomheder, men dette er ikke afgørende, idet du vil få den erfaring her hos os.
  • Du har en uddannelse på merkonom niveau eller højere – vigtigst er din praktiske erfaring med løbende bogføring.
  • Du arbejder struktureret og systematisk med en høj kvalitetssans og leverer altid valide data.
  • Du arbejder selvstændigt og er god til at prioritere dit arbejde og overholde deadlines.
  • Du er fortrolig med tysk i skrift og tale på et vist niveau, idet du vil få en del kontakt til samarbejdspartnere i primært Tyskland. Du vil kunne støtte dig til kolleger på kontoret indtil du er blevet fortrolig med kommunikationen.     
  • Du er udadvendt og trives med kontakt til et bredt spænd af investorer og samarbejdspartnere. interessenter
  • Din situationsfornemmelse hjælper dig til at gebærde dig på alle niveauer.


Vi tilbyder dig:
Et udviklende og uhøjtideligt arbejdsmiljø med fokus på fleksibilitet, trivsel og godt humør kombineret med høje forventninger til levering af resultater.

Gode muligheder for personlig kompetenceudvikling og en løn, der svarer til dine kvalifikationer.

Ansøgningen:

Peoplematter A/S hjælper os med rekrutteringsprocessen. Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte Søren Overbeck på tlf. 70 22 78 22. Ansøgning og CV sendes til so@peoplematter.dk